Egy jól átgondolt, és alaposan megtervezett önkiszolgáló autómosó beruházás rengeteg előnyt rejt, például anyagi függetlenséget, több szabadidőt, ikerélményt, ellenőrizhető – kontrollálható befektetést. Ugyanakkor a piacon keringő tévhitek könnyen megtéveszthetik a potenciális befektetőket. Ebben a bejegyzésben -30 év tapasztalat birtokában – kitérünk arra, mi igaz és mi nem, az alábbi öt, leggyakoribb állítással kapcsolatban.
1. A hideg vizes autómosók jók.
Ez az állítás a költségtakarékosság jegyében fogant, s nem szolgálja a MINŐSÉGI AUTÓMOSÁST. Az üzemeltetési költségek csökkentésére irányuló törekvéssel maximálisan egyetértünk, de ez soha nem mehet a MINŐSÉG rovására. A meleg víz (45-60 ºC) minden esetben fokozza a tisztítás hatékonyságát, de törekedni kell a költséghatékony és környezetbarát előállítására. Ennek legjobb módja a hőszivattyú alkalmazás, a tetőszerkezetre telepített napelemekkel kombinálva. A megoldás növeli a beruházási költséget, viszont optimális esetben csaknem függetlenít a hálózati energia felhasználásától, jelentősen mérsékli az üzemeltetési költségeket, növeli a versenyképességet, s javítja a befektetés megtérülését.
2. Az autómosó beruházás 2-3 év alatt megtérül.
A megtérülési idő számos tényezőtől függ, elsősorban, a forgalomtól, a helyszíntől, az üzemeltetési költségektől, a szolgáltatás árazásától és a marketing erőfeszítésektől, összefoglalva a befektetés előkészítésének és az üzemeltetésének a szakszerűségétől. A mára kialakult gazdasági környezetben a 2-3 év megtérülési idő az esetek többségében túlzottan optimista, s nem is beigazolódó ígéret, vagy elvárás. A szakmailag korrekt tervezéssel és előkészítéssel megvalósuló, jól üzemeltetett autómosó befektetések esetében az 5-6 éves megtérülési idő a reális elvárás.
3. Bárhová érdemes autómosót nyitni.
Ez a kijelentés általánosságban nem tekinthető igaznak. A megfelelő üzemeltetési terület kiválasztása kulcsfontosságú az önkiszolgáló autómosó sikeréhez. Nem minden terület kínál elegendő forgalmi potenciált, megfelelő mértékű fizetőképes keresletet. A vonzáskörzetben meglévő piaci igények, a konkurencia alapos elemzése, illetve ezen adatok figyelembevétele nélküli befektetés esetén nem garantált a pénzügyileg eredményes működés. A legjobb eredmények akkor érhetők el, ha a helyszínhez kötődő mennyiségi és minőségi fogyasztói igényekre adott szakszerű válaszként hozzuk létre az autómosót.
4. Nem érdemes autómosót nyitni, mert már sok van.
Ez az állítás nem tükrözi vissza a széleskörű szakmai ismereteket és tapasztalatot, illetve nem veszi figyelembe a jól nyomon követhető tendenciákat. A piac bizonyos területeken telítettnek tűnhet akkor, ha az autómosók átlagos, azaz időben arányosan eloszló terhelését tekintjük alapnak. Ez a nézőpont nem veszi figyelembe azt a tényt. hogy az idő mindenkinek drága, azaz a mosóügyfelek már nem akarnak várakozni. Az autómosásra vonatkozó igény időben nem egyenletesen jelentkezik, hanem függ az évszakoktól, az időjárástól az ügyfelek napi, heti elfoglaltságától. az ünnepektől, stb. Ennek megfelelően léteznek alacsony és fokozott terhelésű időszakok. Aki magas bevételt akar realizálni, annak akkor kell a kapacitást biztosítani, amikor csúcsterhelés mutatkozik. Ennek megfelelően a mosók kapacitását ma már a csúcsidőszak terhelésére, legalábbis annak közelébe ajánlott tervezni.
Azt is figyelembe kell venni, hogy az egészséges versenyt, a MINŐSÉG alapján történő szelektálódást a kismértékű túlkínálat támogatja. A fentieket a Nyugat-Európai országokban már hosszú ideje megfigyelhető gyakorlat is igazolja. Mindezeken felül egy jól megtervezett és üzemeltetett, innovatív technológiával és szolgáltatásokkal működő autómosó – amely kiemelkedő ügyfélszolgálattal és célzott marketinggel működik – versenyelőnyt jelent, még egy „zsúfolt” piacon is!
5. Nem érdemes „marketingezni” egy jó helyen lévő autómosót, mert elég ember fog oda menni.
„A jó bornak is kell cégér!” – tartja a mondás, ami ellentmond a címben foglalt állításnak. A mai „reklámzajban” a megfelelő marketing stratégia elengedhetetlen ahhoz, hogy az ügyfélkör folyamatosan növekedjen és a meglévő ügyfelek hűsége megmaradjon. Még a legjobb lokáció sem garantálja a maximális forgalmat, ha nem kommunikálják megfelelően az egyedi előnyöket és szolgáltatásokat. A hatékony marketing nemcsak új ügyfeleket vonz, hanem erősíti a márkahűséget, és hozzájárul a hosszú távú üzleti sikerhez.
Összegzés:
A sikeres autómosó beruházás számos tényező alapos mérlegelésén múlik – a stratégiai helyszínválasztástól kezdődően, megfelelő technológián és magas szintű üzemeltetésen keresztül a célzott marketingig. Ne engedje, hogy a tévhitek megtévesszék!
Vegye igénybe tapasztalt és hiteles szakember segítségét, aki a gyakorlatban már bizonyított! Alaposan elemezze a lehetőségeket, és hozzon megalapozott döntést az üzleti modell kialakítása során!
Tájékozódjon körültekintően a döntése meghozatalát megelőzően és vegye igénybe szakértői tanácsadásunkat, ennek érdekében kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, töltse ki kapcsolati űrlapunkat!
Minden jog fenntartva!
Kérje szakértő kollégánk segítségét!
Legyen Önnek is egy sikeres EHRLE autómosója!
KVANT Kft. – EHRLE Hungária – Minőségi különbség!
Kérdés esetén állunk rendelkezésére! Hívjon minket bizalommal a +36 1 362 6219 telefonszámon, vagy kattintson ide és töltse ki űrlapunkat.
Kövessen minket a Facebookon is, ahol naprakész információkkal szolgálunk!